Sicken jela dag!!

Ja nu har vi hållt på i två dagar med bränslet för det verka som motorn dränktes i bensin så vi satte på bränsletrycksmätare så vi kunde se vad btr höll på med:D de blev riktigt coolt i verkligheten ser racing ut ;)

och det visade sig att btr:en var iställd på 6 bar (den går upp till 9) så de var ju inte konstigt att den dränktes men detta sänktes till 3 bar som det ska vara men inte fan hjälpte det så vi skruva ner trycket till 0,7 men de hjälpte inte de heller... så tänkte vi att kanske spridarna var rent för stora så vi montera på original igen o pröva men den var lika drängt:( sen satte vi på original btr:en osså för då var ju allt original förutom kompen i kolvarna, hmm (det är den lille, skabbige original btr:en som sitter på bilden ovan) och som väntat visa original btr 3 bar på bränsletrycksmätaren men ända var mototrn DÖD. nu börja man bli lite lack på de så vi tog av alla tryckrören för att kolla om där var papper eller något annat xtremt som felade men det var där inte. Då tänkte vi att ''jamen då kollar vi kompen'' o nu kom där ett hmmmmm.....

Kompmätaren visar 0,000  detta känns ju inte riktigt bra så vi börjar montera av toppen för vi visste att ventilerna satt tajt men den borde ju ändå starta och då visar det sig när fader snurrar på kamremmen så noterar ja att kammaxeln stod still??? Och här e felet som gjort att vi lagt ner 2 dagar på att studera bränslet!!!

det visade sig att stiftet hade gått mitt av:(

vi hade dock inget nytt men den glädjen gjorde att ja prövade speledosan:) och allt fungerade utmärkt:)

och sen när vi kom in fortsatte de positiva våra firrar hade fått småfirrar:D
aa to massa bilder men man ser inte yngeln men där e väl ett 50:iotal :) synes o höres ha de bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0