Ne jag har inte dött...

Ja nu var det fanimej ett tag sen jag var inne o la upp ny info men tiden har runnit i väg och så har det gjorts så lite så har typ intevarit lönt att blogga om... Men vi fick ju tätt i vår nya oljeretur på 20mm från turbon till sist så då var det ut och pröva på gatan igen efter nästan ett halvår på pallbockar. Där va ett jävla drag i han när man först gav gas men sen räckte inte soppan till :( Det var ju lungt bara till att sätta på våra stora spridare som ligger här hemma;) Så de gjorde vi sen vred vi om nyckeln en kort stund då den var sten död:( Kolla o stiften och som vanligt var den dränkt..

Så då var det bara till in på nätet o läsa igen och då kom vi fram till att så mycket man ökar spridarna med i % lika mycket ska man öka arean på luftmassemätaren (lmm). Original så är den 67mm i diameter och nu ska vår vara 83mm i diameter, Det är ju större än 3-tums (76mm) så vi fi göra vår egen LMM då på 83 mm i plast men vi hade lite för lite härdare i så de tog nog 3-4 dagar innan det torka. Men nu är det torrt och ett lager plast är pålagt så snart blir de till att pröva igen;)

För er som undrar VARFÖR man skall byta LMM så är det för att där sitter en tråd inne i LMM som känner av luftströmmen har man då ett litet rör så är det ''mycket'' luftrström och då säger den till spridarna att öppna fullt o ch vet inte då LMM att där sitter dubbelt så stora spridare på så skickar spridarna ut så mycket bensin som skall vara vid fullgas men har man däremot större rör och ''mindre'' luftström runt tråden så skickar LMM vidare att spridarna ska öppna sig till tomgångs bensin förbrukning eller hur man säger;)

Så ska snart ut och pröva det sen får vi se om det funkar?? HOPPAS DET!!!!!!

RSS 2.0